Babylista

Hittade en bra babylista på denna bloggen som jag hoppas det är ok att jag lånade hit..
Denna kommer att fyllas på allt eftersom sakerna köps in, det som slår mig nu när jag läser den är att vi har mycket kvar att köpa in.

Vagn:
(X) Barnvagn - Brio Go
(  ) Regnskydd/Myggnät
(X) Åkpåse

(X) Filt
(X) Plastad frotté
(X) Vagnleksak/Mobil
(X) Reflex

Bil:
(X) Babyskydd - Brio
(X) Basdel till babyskydd
(X) Solskydd
(X) Leksak

Sova:
(X) Spjälsäng (Vi har fått av sambons syster)
(  ) Spjälskydd
(X) Madrass (Vi har fått av sambons syster)
(  ) Täcke
(  ) Kudde
(  ) Lakan
(X) Plastad frotté
(X) Påslakanset
(X) Leksaksmobil/Speldosa
(X) Gosedjur

Sköta om:
(  ) Skötbädd (ska ha den på bänken ovanför TT/TM)
(  ) Våtservetter
(  ) Tvättlappar
(  ) Blöjor
) Skötväska
(X) Leksak till skötbordet
(X) Blöjhink - Anglecare, fick tillsammans med vår babybox

Äta:
(X) Bröstpump
(  ) Nappflaska
(X) Flaskborste
(X) Haklappar
(X) Dreggelhaklappar 10 stycken

Bada:
(  ) Badbalja
(  ) Badstol (?)
(  ) Babyolja
(X) Badhandduk med huva

Mini-Apotek:
) Inotyol, kräm mot röd bebisrumpa
(X) Näsdroppar för spädbarn
(  ) Panodil, stolpiller för spädbarn
(  ) Öronfebertermometer
(  ) Kräm mot torr hud
(  ) Idomin
(  ) Barnolja
(  ) Bröstvårtskräm
(  ) Nagelsax
(  ) Nagelfil

Övrigt:
(X) Filtar
(X) Amnings-BH
(  ) Amnings kupor
(X) Amningskudde
(X) Bärsele - Ergobaby
(  ) Babysitter - Babybjörn
(  ) Babygym
(  ) Snuttefilt (?)
(X) Nalle/Gosedjur
(  ) Nappar 2 stycken 0-2 mån
(X) Bitring
(  ) Fårskinnspläd


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0