Inför förlossningen

Nu har vi börjat förbereda oss hemma lite smått inför förlossningen. Igår skrev jag ut en förlossningsplan för oss att fylla i från Karolinska, Huddinge. Tänkte att vi kan börja fylla i den lite smått så vi kan lägga den bland de andra papprerna som ska med till förlossningen sen, såsom blodgrupperingen osv.

Sen har jag även vigt två korgar i garderoben till kläder och prylar som ska med till förlossningen till både bebis, mig och sambon.

Hittills har jag packat..

Till mig:
- Två amningstoppar

Till pappa:
- Inget än så länge

Till bebis:
- Fleeceoverall
- 2 byxor med tossor
- 2 omlottbodies
- 2 dreggelhaklappar
- 1 filt
- 1 paket tvättservetter

Övrigt:
- Papper från barnmorskan


Ska snart komplettera med kläder till mig och pappan, men vill inte sno åt mig mina eller hans skönaste mjukisbyxor för tidigt. Det är ju ändå några veckor kvar och jag vill kunna använda dessa i några veckor till. Kamera, mobil, necessär och sånt kommer packas ner i sista minuten eftersom detta är saker vi använder oss av dagligen.


Kommentarer
Postat av: Frida & Wille

jo foglossningar är inte en kul hitt precis, hade med det, fick själva foglossningarna dock rätt sent in i graviditeten, men fick problem väldigt tidigt i stället med ischiasnerven. så dem avlöste varandra. Så då är man glad när det är över. Så bra att du börjat packa nu :) Min sambo "skällde" på mig in i det sista för jag inte packade...så den dagen vi åkte in till förlossningen packade jag ;) Tur var väl det för sen var det ju dax att åka in. :) Planerar att vara hemma till sommaren nästa år, men det beror lite på också, man ska ha ett jobb att komma till också. Eftersom jag studerade och precis blev färdig innan så måste man börja leta :D

2010-10-22 @ 15:47:50
URL: http://willesmamma.wordpress.com

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0