Effekt av cocillana-etyfin.

Igår tog jag min första dos (5ml) av hostmedicinen cocillana-etyfin, vet inte om den gav någon riktigt effekt direkt. Jag hostade väldigt mycket inatt iaf, men läkaren sa att jag kunde höjja dosen till 10 ml om jag kände att 5 ml inte gav mig något. Men det var nog bra att prova med 5 ml först för man vet ju inte hur man kommer att reagera när man aldrig ätit medicinen innan..

Så nu ska jag prova 7-8 ml ikväll istället men tar 5ml nu på dagen bara enligt anvisningarna...
Rinexinen hjälper väldigt mycket.. Nu kan jag iaf andas genom näsan på dagarna och nätterna, känns bra så man inte missbrukar nässpray och blir beroende av den istället.

Annars då? Jo, bästa natten på länge - fick trots hostan sova i kanske 6 h totalt - REKORD!! Man får vara nöjd för det lilla..

Dags att återgå till soffan - min bästa vän!

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0