Dagens ros

Det började som en helt vanlig dag, jag hoppade av bussen på gullmarsplan och gick ner på den smockfulla tunnelbane perrongen. Tåget kom och vi alla trängde oss på och åkte mot skanstull, jag kände hur det gjorde ont i höfter/bäcken av mina foglossningar och längtade redan till att jag skulle gå av...

Vid skanstull var det flera som gick av och jag såg två platser som blev lediga men det fanns ingen chans att jag skulle kunna tränga mig förbi alla de andra människorna för att få sitta. Folk är som gamar över platserna... Jag stod kvar och hoppades på att få mig en plats vid slussen istället där mycket folk brukar hoppa av..

Just då får jag ögonkontakt med en kvinna som står vid en av de lediga platserna, hon har inte satt sig utan vinkar till mig att jag ska komma dit. Jag går självklart dit direkt och hon säger - jag ser att du är gravid och det är självklart att du ska få sitta. Jag blev helt paff - tackade flera flera gånger och hon bara nickade och sa snabbt - jag vet hur ont jag själv kunde ha när jag var gravid och hur tungt det är mot slutet.. Jag tackade åter igen och satt resten av resan med ett leende på läpparna..

Är denna kvinna evigt tacksam - du är värd dagens ros!


Kommentarer
Postat av: Frida & Wille

Såna människor är guld värda som låter en sitta :) Förstår att du blev glad :D Gud så gott det där såg ut, brukar med baka kärleksmums m.m...men ett tagsen nu, hinns inte riktigt med i alla saker som ska göras. Vart i sthlm bor du, tänkte bara eftersom du hoppade på vid gullmarsplan? Det är ju skönt att slippa trafikskolan. jag körde allt privat med inkl uppkörning och halka. Dock två veckor innan uppkörningen tog jag 3 lektioner på en av trafikskolorna här bara för att se vad dem sa och om det var något dem tyckte jag skulle tänka eller öva på så kunde man göra det hemma :) kalas bra :D Hoppas din helg har varit bra! Ta hand om dig och magen :) Kram

2010-10-26 @ 10:14:08
URL: http://willesmamma.wordpress.com
Postat av: Frida & Wille

Såna människor önskar man att det finns mera av :) Jo, dem lektionerna var faktiskt jätte bra, för även hur mycket man tränar hemma så kan man ändå få dem där små tipsen föräldrar eller dylikt inte tänker på. Tips inför en uppkörning också :) Kalas bra! okej, min sambos syster bor uppe i Årsta, så det var dörför jag undrade, Är ju inte så långt från gullmarsplan :) Kram

2010-10-26 @ 10:40:18
URL: http://willesmamma.wordpress.com

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0