Bunkra upp?

Jag älskar att baka, vilket gör att vi oftast har massa gott i frysen. Men nu börjar det sina med godsaker insåg jag när jag gjorde en inventering häromdagen.. Kärleksmumsen hade tagit slut och mjuka pepparkakan börjar sina..

Har tänkt att baka ganska mycket under mina 2,5 vecka jag har hemma innan BF men tänk om lillen får för sig att komma ut tidigare - då har vi inget fikabröd att bjuda på när vi får besök sen. Detta skulle självklart inte vara hela världen då det går att köpa eller om de är snälla nog att ta med sig själva när de kommer men eftersom det är så mysigt att stå och baka vill jag helst göra det själv.

Att baka:
(  ) Mjuk pepparkak
(X) Kärleksmums
(  ) Kanelbullar
(  ) Saffransbullar
(  )Pepparkakor

Att laga:
(  ) Piroger
(  ) Korvstroganoff
(  ) Köttfärsås
(  ) Lasagne


Igår började jag med detta "bunkrande" och bakade en långpanna med kärleksmums. Riktigt goda sa min sambon som fick äran att smaka den första biten.


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0