Handla, montera och baka!

Igår var en riktigt fixa dag, först åkte vi iväg till bauhaus och köpte hyllor till badrummet som pappa ska hjälpa oss montera upp idag. Sen var vi på babyland och hämtade ut babyskydd, basdel och vagnen och denna monterade jag också ihop sen när jag kom hem för att se hur det såg ut. Riktigt nöjd med färgerna! Vi tog svart liggdel + babyskydd och sen sandbeige sittdel - kommer bli snyggt till vår/sommaren.

Efter detta åkte vi iväg till ica maxi och handlade och när vi kom hem gjorde jag iordning två pirogdegar som fick stå på jäsning medans sambon lagade en god köttfärs. Därefter började bakandes av dessa piroger, nu har vi nog ca 15 st i frysen + några bröd (köttfärsen tog slut). Riktigt gott var det och blir perfekt att ha hemma sen första tiden då jag inte vet om jag kommer hinna laga mat - då behöver jag bara tina och värma dessa!


Jag har inga bilder att bjuda på nu på någon av gårdagens aktiviteter, får se om jag kan fixa in dessa i datorn under dagen. Nu ska det monteras hyllor!!

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0