Dags att säga godkväll...

Vart försvinner tiden? Tycker att dagarna går så himla fort trots att man inte gör så himla mycket.. Var ju som jag berättade tidigare på informationsmötet hos FK i morse, sen låg jag på soffan en stund och värmde mig innan jag begav mig mot ica maxi för lite shopping. Kom därifrån med lite nödvändigheter inför kvällens middag + gardiner till vardagsrummet. Köpte två förpackningar med röda panelgardiner som jag spenderade eftermiddagen med att stryka och hänga upp fint i vardagsrummet... Tog även fram en röd kudde till soffan, nu börjar det bli lite mer julstämning här hemma. Får se om vi plockar fram julpyntet i morgon eller torsdag också...

Nu har sambon slutat jobbet och är påväg hem, det betyder att det är dags för mig att börja med middagen. Ska laga lasagne, har dock tagit fram 800g köttfärs så det blir en lasagne som vi ska frysa in i portioner (en stor portion ska sambon ha med sig till BB) och sen blir det lite extra köttfärs som vi får äta med lite pasta bara ikväll..


Kommentarer
Postat av: Stefanie

Jag hade också tänkt att göra lasagne i mängder så att det finns till sambon när det är dags men också så att det blir över så det finns i frysen när man kommer hem och inte vill laga mat första dagarna.



Barnvagnspromenader hejar jag på! Riktigt längtar efter att få komma ut och röra på mig, har ju varit ordinerad vila hur länge som helst nu..!

2010-11-23 @ 17:34:13
URL: http://sparat.blogspot.com/
Postat av: Frida

Jo det kan jag förstå att du hellre hade gjort :) Mysigt att bara mysa när bebisen väl kommit :) Bara lära känna det nya knyttet :)



Så f-kassan var inget bra, :S Tur att man inte gick på sånt möte då...Det är en hel stor värld med info och saker man ska veta på deras hemsida.. herregud man blir ju idiot för mindre :) Kram

2010-11-23 @ 18:18:34
URL: http://willesmamma.wordpress.com
Postat av: Frida

Storm säger du, har ni inte någon snö? Här snöade en massa i natt men har försvunnit det mesta under dagens gång. Mindre skoj väder att vara ute i överhuvudtaget, så Wille får mysa med mamma inne i stället :) Halt och jävligt överallt så med min normala otur så skulle jag ligga på backen bara av att visa mig ute längre stunder :)



Ska din sambo vara hemma sina 10 pappa dagar direkt? Eller ska han jobba lite emellan?



Kram

2010-11-23 @ 19:38:43
URL: http://willesmamma.wordpress.com

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0