Blev en julgran istället...

Igår när sambon kom hem var fortfarande värkarna med ca 9-10 minuters mellanrum så vi beslutade oss för att börja med att ta upp lite saker för advent och granen blev nr 1 (det enda som vi inte behövde hämta i källaren då den precis köpts in).  Jag tänkte att det kunde vara bra för katterna att få vänja sig vid granen lite, de har ju trots allt bara sett en gran 1 gång tidigare.. Vi har aldrig haft en stor gran, bara en sån mini mini...

Nåja, nu står den där.. Vår 210 cm höga plastgran, iklädd ljus, glitter och stjärna.. Kulorna ska sättas upp senare, vi hade tydligen lyckats köpa några där det inte medföljer tråd att sätta upp dom i så det ska fixas under dagen..

Tillbaka till värkarna, dessa fortsatte under kvällen och var nere på 7 minuter mellan varje när vi satte oss ner i soffan för att äta kvällens middag. Jag skulle ljuga om jag sa att det inte gjorde ont.. Hela magen spände ihop sig och även sambon kunde se hur magen förändrades och verkligen trycktes ihop.. Smärtan strålar från nedre delen av magen och ut i ryggen...

Jag bestämde mig för att åter igen prova att ta två alvedon, sen duscha och gå och lägga mig. Gjorde allt detta och låg väl i sängen med värkarna i ca 2 timmar innan jag somnade av utmattning och när jag vaknade sen vid 03-04 så var värkarna puts borta = ingen bebis inatt inte...

Nu har jag ätit lite frukost, fil och cornflakes och har känt av lite molande värk i mage och rygg men inget alls som igår. Ska bli spännande och se om dessa återkommer...



Men en sak är säker, det kommer vara olidligt jobbigt att behöva gå med förvärkar i flera dagar....

Kommentarer
Postat av: Moa

Spännande!! Jag följer dig ivrigt, är själv beräknad till 30/11 men känner inte av något än...

2010-11-26 @ 11:46:10

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0