Foglossning?

Jag har i flera dagar klagat till min kära sambo att jag har ont på ena sidan av korsryggen och att det känns som att smärtan strålar ner i sidan av rumpan. Har inte tänkt så mycket med på det utan trott att jag har sovit konstigt eller belastat ryggen fel på något sätt.

Idag kom jag över information på vårdguiden när jag läste i deras graviditetskalender - foglossning!
Symptom för detta: "När bäckenlederna mjukas upp blir bäckenet mer rörligt och ostadigt. Ofta får du värk i korsryggen, ner i skinkorna eller framtill från blygdbenet mot ljumskarna."  - hämtat från vårdguiden

(bild lånad av vårdguiden)



Undrar om det kan vara detta jag lider av? Måste nog fråga min BM vid nästa besök om detta inte släpper, 3 veckor kvar dit så jag hoppas verkligen inte att det blir värre!!


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0