237 dagar kvar...

Nu har jag gått in i en ny vecka, jag räknade fel sist (eller jag räknade inte som vissa sidor gör). Jag har nu precis gått in i vecka 7.


Embryot kan nu röra sig lite. Det växer fort. Ögonen kan urskiljas som fördjupningar. Händer och fötter ser ut som små paddlar. Handled skapas och framtarmen utvecklas till magsäck. Hjärnan börjar dela sig i två hjärnhalvor. Embryot har en svans. Hjärtat slår och höger och vänster kammare bildas. Blodet strömmar fritt mellan hjärtats fyra rum. Längd huvud till stjärt 13 mm.


Det känns fortfarande helt otroligt, vi två ska bli tre. Vi är så lyckliga och man pratar om de lilla "fröet" nästan hela tiden. Men vi vågar inte planera för mycket, man är fortfarande väldigt orolig.
Jag tror att vi båda kommer att lugna oss när vi passerat v12 - men just nu känns det väldigt långt dit.


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0